Renklerin Dili

Beyaz giymeee tooz oooluurrr, siyah giymeee sözz ooolluurrr
Gel beraber gezeellliimmm, muradımmıızz tezz olurrr…
(Hadi bakam inş..)

Selamlar efenim. Renkler deyince, böle bi türkü ile yazıya giriş yapasım geldi. Umarım güzel sesim(!) ilen sizleri rahatsız etmemişimdir :p Ne kadar doğrudur bilemicem ama bazı uzman abiler/ablalar renklerin insanlar üzerinde etkisi olduğunu savunuyolar. Mesela iş görüşmelerine giderken kahverengiden uzak durarak, mavi tercih edilmesi gerektiğini sölüyolar. “Hadi ya o zaman atayım ben kahverengileri” diye düşünenler için, belirtmek gerekir ki, bu renk giysiler insanlarla çabuk iletişim kurmak ve onları konuşturmak için birebirmiş. Mavi giyinip işe alınan ama siyah giyip “Yok arkadaşım siyah giymişsin, bizim buralarda söz olur.” diyen bi işverenle karşılaşan görmedim ben ama uzmanlar dediyse ee vardır bi bildikleri. Bu uzmanları dinleyen, ne derlerse hemen yapan bazı insanlar var pek tabi. Örneğin;
Batıda büyük oteller, aşçılarının yaratıcığını arttırmak için genellikle mutfaklarını yeşile boyuyolarmış. İngiltere’deki birçok mağaza tezgahları için pembe renkli kıyafetleri tercih ediyomuş. Çünkü araştırmalar, pembenin güven verdiğini ve ödeme yapan insanların kendilerini daha rahat hissettiklerini ortaya koymakta imiş. Amerika’da intihar oranlarını azaltmak için köprü korkulukları maviye boyanıyormuş zira mavi insanları sakinleştiren bi renkmiş. Yine bi okulda, okulun duvarları mavi renge boyandığında çocukların yaramazlıklarının azaldığı tespit edilmiş. {öğretmen arkadaşlara duyurulur. :)} Bununla birlikte kırmızının en önemli özelliklerinden biri ise; iştah açması. Hatta rengin bu etkisini bilen bazı gıda firmaları, fark ettiyseniz logolarının çoğunda bu renge ağırlık veriyo. Hamburger, pizza, ekmek arası bişeyler yemeğe girdiğiniz yerlere dikkat ederseniz, her bi yer kırmızı niyeyse? (-Biraz önce söledik ya neden olduunu! –Pardon ya unutmuşum, hem ne barıyon! –Baarmıyom lan, bırak beni de yazıya dön artık! –Tamam dönüyorum ama senle soora görüşücez iç ses Polly!)
He bi de benim pek de sevmediğim, daha doğrusu pek kullanmadığım renklerden biri turuncu. Bu renk bulunduğu grubu sayıca daha çok gösterirmiş. Sanırım bu renk, sahada takımların işine daha çok yarayacaktır :)
Açıkçası benim en sevdiğim ve en çok kullandığım renk, siyah! Hiç şaşmam kendisinden ve severim keratayı! :) Bazıları karamsarlığın rengi falan dese de, zamanında Einstein, konsantrasyon için gün ışığı almayan, siyah perdeli bi odaya girer düşünürmüş. Ee sonuçları ortada zaten :)

Öfkeden kıpkırmızı kesilmediğiniz, bi olay karşısında mosmor olmadığınız, dünyanızın kararmadığı, tozpembe hayalleriniz olduğu renkli bi hayat yaşamanızı diler, yazıma renk testi ile son veririm. (Saygılarımla, arz ederim gibi oldu ama idare edin artık)


6 yorum:

icimdeki yolculuk dedi ki...

bu çok ilginç bi tablo yaa renklerine bakıyosun ama orada olanı söylüyorsun:))

AgReSsiF PoLLyaNNa dedi ki...

aynen öle :) ben bikaç denemeden sonra biraz da zorlayarak yapabildim ancak, olmuyo ama ilginç :)

Prometheus dedi ki...

turuncu gibisi varmı..siyah mükemmel bi renktir..içinede turuncu eklersen muhteşem bi uyum olur...sondaki tabloda çok hoşuma gitti ibiş ibiş bakıp sırıtıyorum

AgReSsiF PoLLyaNNa dedi ki...

bilmem, ben pek kullanmıyorum turuncuyu ama siyahla süper olur şüphesiz.. tabloyu bende çok sevdim valla hemen yapıştırdım bloguma :)

Adsız dedi ki...

Bir renk mevzu edilir de, hani yasak renkler hani politize olmuş tuhaf renkler konu edilmez mi ?
Heyhat! Ne zaman bitecek bizim bu çocuksu simgeciliğimiz !

AgReSsiF PoLLyaNNa dedi ki...

Haklısın konu edilebilirdi ama araştırmacı abiler/ablalar bu kadarını sölemişler, ben de onların yalancısıyım zaten.. :)
Başkalarını bilmem ama benim bu çocuksu simgeciliğim hiç bitmicek sanırım.. -kötü bişey mi bu?-