Adın Ne?


İnsan hayatında ismin büyük önemi olduğuna inananlardanım ben. Hatta bi bebe yeni doğduğunda “Maşallah adıyla yaşasın…” derler. Ee ya adı çok manidarsa, ne yapsın bu bebe?
Çocuğuna börtü böcük ismi koyan mı istersin, “farklı olsun” çabasıyla saçmalayanlar mı? Hatta bunlar yetmezmiş gibi nüfus memurunun azizliğine uğrayanlar ne yapsın?
Geçen gün hastaneye gittim. Kırk yılda bir giderim ve doktordan “Ee senin bişeyin yok, turp gibisin” sözlerini duyup geri dönerim her seferinde..
Geçen gidişimde sıranın bana gelmesini beklerken, yanıma şişmanca bi teyze oturdu. Bana
- Kızım, benim okumam yazmam yok, şu listede adım var mı? Bakar mısın? diye sordu.
- Tabi teyzecim, adın ne? diye sorusuna soru ile karşılık verdim bende. O da
- Kıyafet, dedi. Bunun üzerine şaşkınca teyzeye bakıp,
- Anlayamadım, ne dedin? diye tekrar sordum, çünkü yanlış duymuş olmak istiyordum ama teyze maalesef tekrar etti.
- Benim adım kıyafet…

Yüzüm nası bi hal aldı bilmiyorum.. Şaşkın ve gülmemek için kendini zor tutan birinin karışımı halindeydim muhtemelen.. Yine de kendimi tutamayıp,

- Teyzecim ailen çok düşünmüş mü bu ismi? diye sordum. Bunun üzerine o da bana isminin hikayesini anlatmaya başladı;

Bi gün Kıyafet teyzenin annesi, yeni gelin ziyaretine gidiyo ve gelinin üzerindeki kıyafeti öylesine beğeniyo ki, hamile olduğundan ‘Eğer kızım olursa adını Kıyafet koyucam.’ diye oracıkta güzel(!) bi karar veriyo.
Bu hikayeyi ağzım açık bi şekilde dinledim. Nası bi mantıktır bu? Madem gelinin kıyafetini beğendin, bari gelinin adını koy çocuğuna diğğ miğğ yaniğğ?

Tabi Pollyanna olarak olaya bir de iyi yönünden bakmak gerekir ki;
En azından Kıyafet teyzenin annesi gelinin donunu falan beğenmemiş yoksa Kıyafet tiyzenin hali nice olurdu! Hey allamm... ehue

6 yorum:

Prometheus dedi ki...

ismi dönemin ünlülerinden olup o iğrenç espirilere! maruz kalan kişilerdenim..kahretsin..:/

OlurÖyle dedi ki...

yok artık bu ne ya:)
ağacı beğensem ağaç mi koyucam çocuğun ismini? alla allaaa allaaa allaaaaaa kıyafet teyze de değiştiriverseymiş ismini mahkeme kararıyla.
isim diyince; ben de soyadı ar olan biriyle evlenip çocuğum adını da engin koymak istiyorum nicedir.
Engin Ar. hahahh iğrençleşmeden kaybolayım :)

AgReSsiF PoLLyaNNa dedi ki...

* Prometheus
boşver bak ismi kıyafet olanlar da var.. en azından onlara göre şanslısın..

* Karakutu
Kıyafet teyze de memnunmuş demek ki isminden değiştirmediğine göre..:/
Ahaha süpersin ama çocuğuna yazık olur yaa
gerçi bende soyadı öz olan biriyle evlenip kızımın adını dans koymak istiyodum. Dans Öz. ehehhuheu

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

her türlüsünü duymuştum da bu hakketten yuhhmuş :)

maça kızı dedi ki...

bende ismimi pek sevmem ama kıyafet koymadıkları için allah anne ve babamdan razı olsun:)))

AgReSsiF PoLLyaNNa dedi ki...

* LoveMeorLeaveMe
:) bende duyunca aynen böle dedim içinden :)

* maça kızı
:)) kesinlikle şükretmek lazıımm :)